śr. Wrz 22nd, 2021

Poręczne i uniwersalne do zadań sprzedawców.

Szybka i sprawna prezentacja produktów, funkcjonalności unikalnych cech. Tablety wydają się stworzone dla działów sprzedaży. Nic więc dziwnego że stanowią standardowe wyposażenie każdego sprzedawcy. Można je zabrać na spotkanie biznesowe, targi czy wydarzenie branżowe. Będą podręcznym zbiorem ofert, danych finansowych. Pomogą w szybkim kontakcie z klientami i przesłaniu oferty, propozycji. Ze względu na częste wykorzystanie i niekiedy eksploatację w specyficznych warunkach często podlegają wymianie. W ramach ofert sprzedaży tego rodzaju urządzeń do biznesu nabywcy – firmy mogą wynegocjować dobrą cenę za urządzenia najwyższej jakości w swojej kategorii. Większość stosowanych w przedsiębiorstwach tabletów należy do tzw. klasy biznes. Nie tylko może być wykonane z nieco lepszych materiałów ale też posiadać dodatkowe wyposażenie, akcesoria i specjalne etui. Ma wyglądać dobrze i równie dobrze działać. A co kiedy przychodzi czas ich wymiany w dziale sprzedaży? Zwykle odbywa się to cyklicznie i dotyczy znacznej ilości. Czy używany tablet służbowy może trafić wyłącznie do utylizacji ?

Kluczowe jest ustalić w jakim stanie są tablety wycofane z eksploatacji w firmie. Audyt techniczny da nam obraz zarówno poprawności działania, wydajności jak również stanu podzespołów. Ocenić również należy stan wizualny tabletów, tak jak laptopów. Zadrapania, pęknięcia czy przebarwienia nie muszą wpływać na jego działania ale będą miały znaczenie przy wycenie. Cena urzązenia sprawnego nie noszącego śladów użytkowania może być naprawde wysoka. Warto więc tę kwestię sprawdzić i oszacować.

Kiedy już wiemy w jakim stanie są tablety i ile aktualnie chcemy się ich pozbyć z firmy pozostaje spróbować je sprzedać. Aktualnie wzrasta zapotrzebowanie na używany sprzęt IT.

Używane tablety w dziale sprzedaży

Sprawne tablety mogą bardzo szybko znaleźć swoich nabywców.

Firma, właściciel tabletów może przeprowadzić sprzedaż sama. może również zlecić dystrybucję firmie specjalizującej się w sprzedaży sprzętu używanego typu komputery, laptopy, tablety. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Współpraca z tego rodzaju partnerem oznacza nie tylko szybszą sprzedaż ale również możliwość uzyskania lepszej ceny. Firmy zewnętrzne specjalizujące się w tego rodzaju działalności posiadają nie tylko sieć dystrybucji ale również wiedzą jaką cenę mogą uzyskać i w jaki sposób to osiągnąć. Finalnie można więcej zyskać niż stracić na tego rodzaju współpracy. Dodatkowo właściciel sprzętu nie traci cennego czasu na przygotowania i kolejne procedury związane z wdrożeniem na rynek używanych tabletów.

Istotną kwestia przy wymianie sprzętu używanego w codziennej pracy przez działy sprzedaży jest właściwe usunięcie danych elektronicznych. W pamięci urządzeń mobilnych mogły być zapisane informacje dotyczące klientów, pracowników, korespondencja i dokumentacja firmy – wszystkie mogą zawierać dane wrażliwe. Nie Można zostawić ich w pamięci urządzenia. Zwłaszcza jeżeli planujemy sprzedaż lub przekazanie sprzętu osobom, które mogą nie być uprawnione do czytania tych informacji. Konieczne więc będzie usunięcie danych z tabletów. Jak to wykonać poprawnie. Należy zastosować profesjonalne metody. Samo dodanie do kosza lub usunięcie poprzez komendę “delete” to zdecydowania za mało! Optymalne będzie zastosowanie specjalistycznego oprogramowania do nadpisywania danych lub zlecenie usunięcia firmie zewnętrznej, specjalizującej się w tego rodzaju usługach. Konieczne oprogramowanie do nadpisywania zwykle jest płatne. Sam proces wymaga czasu i wiedzy informatycznej. Lepiej więc zlecić usunięcie danych osobom, które robią to na co dzień i wiedzą o możliwych zagrożeniach i problemach jakie podczas wykonywania procesu możemy napotkać. A warto potraktować temat poważnie. Wyciek danych wrażliwych oznacza dla firmy duże kłopoty. Zarówno formalno prawne jak i duże kary finansowe.

By admin